تنها در 5 گام ساده مشتری خود را قانع کنید.

در 5 گام ساده مشتری خود را قانع کنید.

فرض کنید که قصد قانع کردن مشتری برای خرید یا استفاده از محصولات و خدمات جدید را دارید.در حالی که مشتری نظر خود را برای نخریدن را تغییر نمی دهد  ، اوضاع و  شرایط برای شما دشوار و خسته کننده خواهد شد.  بدون شک  قرار گرفتن در چنین موقعیتی برای صاحبان کسب و کار بسیار سخت خواهد بود زیرا علاوه بر پیدا کردن راهی برای قانع کردن مخاطب باید با سایر شرکت‌هایی که در زمینه مشابهی باهم فعالیت می‌کنند نیز رقابت داشته باشند.

معمولا صاحبان کسب و کار بخصوص افرادی که  کالا و خدمات تازه ای به مردم ارائه می دهند  فقط  نباید به قانع کردن مشتری خود فکر کنند بلکه باید مشتری خود  را راضی کنند که خدماتشان به آن‌ها کمک کرده و نسبت به سایر محصولات و خدمت‌های مشابه که توسط شرکت‌های قدیمی‌تر ارائه می‌شود، بهتر است.

مطالعاتی که در دانشگاه یورک در همین زمینه انجام شدِ نشان دادِ که انسان‌ها به صورت ذاتی در مقابل چیزهای جدید سپر دفاعی سفت و سختی دارند و  به راحتی برای خرید یا استفاده از یک محصول راضی نمی‌شوند. مهم نیست که چقدر این محصول می‌تواند به آن‌ها کمک کند یا زندگی را برایشان ساده کند، این محصول جدید حکم یک غریبه را دارد و زمانی که صحبت از صرف کردن پول برای خرید یا استفاده از این محصولات جدید باشد، کار سخت تر نیز می‌شود..

قبل از اینکه مشتری هرگونه هزینه‌ای برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات شما صرف کند باید قانع شود که اصلا چرا باید برای محصول شما هزینه‌ای صرف کند. یک فروشنده در مرحله اول باید ارتباط دوستانه ای با مشتری ایجاد کند  تا بتواند نظر مشتری را تغییر داده  و از مرحله قانع کردن عبور کند. فروشنده باید هنر فروش و قانع کردن مخاطب برای خرید را داشته باشد.

در این مطلب 5 راه برای قانع کردن مشتری برای  استفاده از محصول یا خدمات جدید را معرفی میکنیم:

بزرگترین چالش‌ پیش روی فروشنده چیست؟

فروشنده یا فردی که صاحب کسب و کار است و خدماتی ارائه می‌دهد سه چالش اصلی برای قانع کردن مشتری پیش رو دارد که با غلبه بر آن‌ها می‌توانید از مرحله قانع کردن عبور کرده و مشتری را ترغیب به استفاده از محصول کند.

1. نا آگاهی مشتریان از خدمات جدید

نا آگاهی و عدم اطلاع از این که یک محصول چیست یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید در چه زمینه خواهد بود، باعث می‌شود که مخاطب درباره محصول یا خدمات شما هیچ اطلاعی نداشته باشد. آگاهی و اطلاع از محصول و خدمات شما باعث می‌شود که او بتواند بهتر تصمیم بگیرد. اگرمشتری  نداند یک محصول چیست، پس نمی‌تواند بداند چه احساس نیازی به آن دارد و اصلا چرا باید برای داشتن آن هزینه صرف کند..

2.عدم اطمینان از برند و محصول شما

علاوه بر عدم آگاهی و شناخت نسبت به محصولات و خدمات جدید، مشتریان و مخاطبان ممکن است به برند ، پیشنهادی  شما اطمینانی نداشته باشند. آن‌ها نمی دانند که با صرف هزینه روی برند شما چه چیزی عایدشان می‌شود و نسبت به این سرمایه گذاری معمولا اطمینانی ندارند. به خصوص اگر کالایی که ارائه می‌دهید نمونه قبلی و مشابه آن توسط شرکت‌های قدیمی ارائه شده باشد کار شما سخت خواهد شد، زیرا قانع کردن مشتری به ترک عادات قدیمی و استفاده از محصول و خدمات جدید بسیار سخت است.

3.ایجاد احساس رضایت در مخاطب

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای قانع کردن مخاطب این است که او را راضی کنید تا استفاده از محصولات قدیمی را کنار گذاشته و خدمات و محصولات جدید را امتحان کند. ممکن است محصولات یا خدمات شما به گونه‌ای باشد که باید با یک شرکت قدیمی و برند تجاری قوی که مردم به استفاده از آن عادت دارند، رقابت کنید. بنابراین علاوه بر از بین بردن عدم آگاهی و اطمینان در مخاطب باید در او انگیزه‌ای برای استفاده از محصولات جدید نیز ایجاد کنید.

چگونه مخاطب خود را قانع کنیم ؟

شما به راحتی و با دانستن راه‌های قانع کردن مخاطب می‌توانید در مقابل این سه چالش بزرگ پیروز شوید و مخاطبان زیادی را به استفاده از محصولات و خدمات خود راضی کنید.

1.فواید محصول را مشخص کنید.

علاوه بر تعریفی درست از محصول و خدمات خود باید فواید آن را نیز مشخص کنید.

زیرا با مشخص کردن فواید یک محصول هم دباعث احساس نیاز در مخاطب می شوید هم انرژی مثبت به او انتقال می دهید.

 

2.تبلیغات زنده را امتحان کنید.

در صورتی که تولید محتوای متنی پاسخگوی نیاز شما نبود و مخاطب به استفاده از محصولات و خدمات شما قانع نشد، بهتر است از راه دیگری وارد شوید. بهتر است تولید محتوای ویدیویی و تصویری را امتحان کنید. برای چنین تبلیغاتی می‌توانید از روش‌های مختلف مانند ساخت ویدیوهای جعبه گشایی یا محصول یا خدمات توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرامی یا توییتر که فالوورهای زیادی دارند یا تولید محتوای انیمیشنی و ویدیویی که به صورت غیر مستقیم محصول و خدمات شما را تبلیغ می‌کنند استفاده کنید باید بدانید که چطور از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای قانع کردن مخاطب خود استفاده کنید.

3.در صورت امکان نمونه داشته باشید.

حتما تا به حال سری به فروشگاه‌های عطر و ادکلن زده‌اید، مطمئنا دقت کرده‌اید که اکثر ادکلن‌ها دارای نمونه هستند و فروشنده بدون هیچ بداخلاقی و با کمال میل این نمونه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا عطر مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس برای تصمیم گیری ممکن است حتی دو روز به او فرصت دهد..

چنین حالتی در فروش سایر محصولات و خدمات نیز وجود دارد. زمانی که شما بتوانید پیش از اینکه مخاطب هزینه‌ای روی کالا یا خدمات شما صرف کند به او نمونه یه سمپل رایگان بدهید یا به صورت مشابه در زمان استفاده از یک برنامه یا اپلیکیشن یک دوره رایگان استفاده داشته باشید، باعث می‌شوید که مخاطب با استفاده از این دوره رایگان یا تست نمونه‌ای که به او داده‌اید نسبت به استفاده از محصول و خدماتتان قانع شود. با ارائه نمونه یا دوره رایگان شما به مخاطب خود نشان می‌دهید که عجله‌ای در خالی کردن جیب و صرف هزینه آن‌ها ندارید. علاوه بر این اجازه می‌دهید که مخاطب با استفاده از این نمونه و دوره بداند که محصولات و خدمات شما ارزش صرف هزینه و وقت دارند بنابراین نه تنها باعث ایجاد احساس رضایت در مخاطب خود خواهید شد بلکه عدم اطمینان و آگاهی را نیز در او از بین برده‌اید.

 4.ضمانت و گارانتی به  مخاطب بدهید.

بهتر است برای محصول یا خدمات خود یک گارانتی و ضمانت ارائه دهید..

5. از تجربیات مشتریان استفاده کنید.

شما می‌توانید از تجربیات افراد در خصوص استفاده از محصول و خدمات خودتان برای تبلیغ استفاده کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید اذهان عمومی را نسبت به محصول و خدمات خود جذب کنید. همه این راه‌ها با هدف افزایش مشتری و قانع کردن مخاطب به استفاده از محصول و خدمات است.

 

بهتر است بدانید فقط همین راه‌های گفته شده برای قانع کردن مخاطب به خرید و استفاده از محصول وجود ندارد. پیش از هر چیز باید ابتدا به بررسی نیازهای مشتریان خود بپردازید و با ایجاد احساس نیاز و هدف گرفتن نقاط ضعف آنان و سپس معرفی محصول مزایای استفاده از آن بتوانید از مرحله قانع کردن بیرون آمده و به مرحله فروش برسید. قانع کردن مخاطب به صرف هزینه روی کالا و این که یک خدمت یا محصول ارزش امتجان کردن را دارد کاری سخت است که نیاز به هنر خاصی دارد.  می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید اما هرگز و تحت هیچ شرایطی باعث نشوید که مخاطب احساس کند قصد خالی کردن جیب او را دارید زیرا تنها باعث شکست در قانع کردن مخاطب می‌‌شوید.